Muligheder i forbindelse med lovpakken i Mortens køreskole

Nye tider i forbindelse med køre uddannelsen. Fra d 1/7 - 2024 forsvinder kode 78​, som både har fungeret som en mulighed og en begrænsning i forbindelse med førstegangserhvervelse af bilkørekort siden 2017.

Går man til køreprøve i en automatgearsbil som førstegangserhverver inden d 1/7 -2024 er man i første omgang begrænset til køretøjer med automatgear.

Går man til køreprøve i en automatgearsbil ​fra/efter d 1/7 -2024, er man ​ikke begrænset og kan frit vælge imellem manuel og automatgear efter bestået køreprøve. Betingelsen for at opnå den mulighed ( kode 148 i kørekortet ) er at man har gennemført minimum 7 kørelektioner i en bil med manuel gear.

Du får en kode 148 i dit kørekort der begrænser dig, hvis du senere ønsker at udvide dit kørekort med stor trailerkørekort, lastbil-eller buskørekort.  Jeg forventer at denne tåbelige regel bliver ændret indenfor de næste par år.

I Mortens køreskole har man muligheden for at afslutte forløbet i både manuel og automatgear.

Der er en lille merpris i forbindelse med afslutningen på forløbet i automatgearsbilen. kørsel automatgear

​d

Tilmelding​

Nu kan du tilmelde dig en af vores hold via denne formular.

Indtast dine oplysninger og hvilken dato du gerne vil møde. ​

Vi ser frem til at se dig

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Har du spørgsmål eller
​ønsker du at høre nærmere?

Kontakt​oplysninger

​Mortens Køreskole v/Morten Volker Hansen​

Udsigten 30, 6000 Kolding

Klik her for rutevejledning

Om ​firmaet

Mortens køreskole er en køreskole i Kolding hvor kvaliteten er i top.

Både hvad angår undervisning i teorilokaler og i bilen. Det drejer sig om at der er plads til et individuelt undervisningsforløb hvor de vanskeligheder den enkelte elev møder bliver imødegået med en faglig og pædagogisk indgangsvinkel.